Samen met Leonie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rita Mulder - WaarBenJij.nu Samen met Leonie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rita Mulder - WaarBenJij.nu

Samen met Leonie

Door: ritamulder

Blijf op de hoogte en volg Rita

02 Juli 2012 | Australië, Sydney

Niet te geloven. Nog een weekje en dan zit mijn reis erop. Wat gaat de tijd toch hard en wat voel ik me dankbaar dat ik dit heb kunnen doen. Na twee weken op Bali door te hebben gebracht ben ik teruggevlogen naar Australie, naar Brisbane. Heerlijk was het niet meer achtervolgd te worden door allerlei verkopers[;-) Voelde me echt even heel vrij. In Brisbane heb ik na een korte zoektocht Dylan en Frank (reisvrienden van Luc) gevonden en hebben we samen in Brisbane de EK kunnen volgen. Nooit gedacht dat ik ooit nog eens midden in de nacht in een vreemd land de wekker zou gaan zetten om een voetbalwedstrijd te gaan bekijken;-). Maar goed...gekleed in het oranje liep ik dan toch echt om half drie uur s,nacht getooid in het oranje op weg naar een cafeetje midden in de stad. En wat heb ik ervan genoten samen met nog een hele groep landgenoten deze wedstrijden te volgen. Helaas... het resultaat was wat minder.;-(

Na een weekje Brisbane te hebben verkend, de kapper te hebben bezocht en me scheel betaald te hebben, en een rondleiding te hebben gehad van Dylan en Frank kon ik dan eindelijk óp naar het vliegveld om Leonie op te halen. Een bijzonder moment. Ook omdat ik mijn periode van het alleen reizen in Australië daarbij afsloot. Heerlijk was het om alleen dit avontuur aan te gaan en heerlijk is het nu om samen verder te gaan met Leonie. Hoe blij kun je zijn als je dan na ruim 11 weken je dochter ineens door de deuren ziet komen na een lange reis van 24 uur en dan samen verder te trekken.

Samen óp naar het hostel in Brisbane. In Brisbane zijn we nog een paar dagen gebleven en daarna zijn we vertrokken met de bus óp naar Byron Bay om Luc te bezoeken. Luc werkt al een tijdje in een Hostel in Byron Bay als shuttlebusdriver en gaat surfen op alle momenten dat hij even vrij is. Wij hadden heel veel geluk want toen we aankwamen in Byron Bay was het zonnig en dat is het die hele week ook gebleven. En eindelijk hebben we daar dan voor het eerst dolfijnen kunnen spotten. Wel hele kleine stipjes... in de verte... maar toch ;-) Ook heeft Luc ons meegenomen in de golven en heeft hij ons surflessen gegeven. Niet te geloven dat ik dan toch eindelijk ook op een surfboard heb gestaan i.p.v alleen maar water te happen ;-) Wow...dat geeft toch echt een kick. Leonie had het wat sneller onder de knie. Mede dankzij onze geduldige surfleraar Luc!!

Na een weekje Byron Bay hebben we afscheid genomen van Luc en zijn we vertrokken naar Noosa. Raar gevoel om Luc daar weer achter te laten en verder te trekken. Geen idee ook hoelang Luc nog in Australié blijft, dus we weten niet wanneer hij weer op schiphol zal staan.

Maar goed, wij op weg naar Noosa na een bijzonder week met ons drieen in Byron Bay. En hoe dichter we bij NOosa kwamen hoe donkerder het werd. In Noosa hebben we alleen maar regen gehad. Dat was best jammer, vooral ook omdat Noosa een schitterend plekje is met veel groen. Maar... jaja in het national park ontdekten we een koala in de bomen... Och...zo lief. En we konden het natuurlijk niet nalaten om ook de Australien Zoo te bezoeken van Steve Irwin. Wederom veel regen, maar gehuld in een regenpak en gebruik makende van een paraplu werd ook dit een onvergetelijke dag!

Vanuit NOosa hebben we een tour gedaan naar Fraser Island. Met de jeep óp naar de dolfijnen, dingo,s en walvissen die we allemaal gespot hebben. Jahaaa... hoe gelukkig kun je dan zijn ;-). Leonie heeft zelfs een wilde dolfijn kunnen voeren. Allemaal vastgelegd op camera.. zo mooooi!!

Inmiddels hebben we een busreis van 17 uur achter de rug (ja je moet er wat voor over hebben maar dan heb je ook wat ;-)) en vanuit Airlie Beach een tour naar Whitsunday Island. MIsschien wel het mooiste eiland ter wereld. Prachtige witte zandstranden en blauw/aqua water... zo ontzettend moooooooooooi!!!Wederom een paradijsje. Ook voor het eerst een paar nachten geslapen op een catamaran in een kajuit. Genieten hoor zo samen. En de laatste week hebben we alleen maar zon gehad. De terugreis op de catamaranwas was wat minder voor veel medereizigers omdat de golven vrij heftig waren, maar ikzelf heb er eigenlijk alleen maar heel erg van genoten.

Op dit moment maken we ons op voor onze volgende reis. Morgen vertrekken we om 7 uur met de bus naar Magnetic Island. Daar verblijven we 2 dagen en dan gaan we met het vliegtuig vanuit Townsville terug naar Sydney. Nog een paar dagen daar en dan óp naar Nederland. En ook daar kijk ik weer naar uit. Nog een weekje genieten hier van al het moois samen met Leonie en dan weer terug naar het warme bad van fam. en vrienden in Nederland.

Dit zal dan waarschijnlijk ook mijn laatste verslag zijn vanuit Australie. Het was een reis met een gouden randje,mede ook zo bijzonder omdat er zoveel mensen met me meegereisd zijn vanuit het koude kikkerlandje. Dat was heerlijk om te ervaren. Ik kijk er naar uit jullie allemaal straks weer te ontmoeten!

Heel veel liefs,
Rita
Xxx

• 02 Juli 2012 - 12:10

Jolanda:

Hé Rita en Leonie,

Geniet van jullie laatste stukje vakantie in Australie. Kijk er naar uit je weer te zien. Liefs

• 02 Juli 2012 - 16:03

Marian:

Nog even heel erg genieten daar en dan heel erg genieten hier. Ik kijk ernaar uit.

• 02 Juli 2012 - 17:35

Manon:

Ha lievie,
    Wat gaat de tijd toch snel! Fijn dat je zo'n heerlijke tijd hebt (gehad). Zie er naar uit je weer te zien. veel plezier samen de laatste dagen en voor straks een goede reis.
    Liefs x

• 03 Juli 2012 - 06:27

Jeanine:

wat gaat de tijd snel......nog even en dan kunnen wij weer van jou genieten :-) . Nog heel veel plezier jullie tweetje samen. xxxx

• 06 Juli 2012 - 06:32

Rita:

Dank jullie wel lievies voor al jullie reacties. Het was telkens erg fijn om ze te lezen. Zie jullie snel! Knuffels XXX

• 06 Juli 2012 - 12:27

Thitia:

Wat heerlijk om zo samen af te sluiten met Leonie...
    En wat zie ik erna uit om je weer te zien.
    Geniet nog maar heerlijk de laatste dagen saampjes