Bali en Gili Islands - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rita Mulder - WaarBenJij.nu Bali en Gili Islands - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rita Mulder - WaarBenJij.nu

Bali en Gili Islands

Door: ritamulder

Blijf op de hoogte en volg Rita

05 Juni 2012 | Indonesië, Batavia

Lieve allemaal,

Oehj.. het is al weer even geleden dat ik een verslag heb geplaatst dus ik moet er weer even inkomen merk ik. Inmiddels ook weer zoveel gebeurd. Nou ja hoef ook niet alles te vertellen toch?;-). Op dit moment verblijf ik op de Gili Trawagnan Islands. Een eilandje twee uur varen van Bali. Sprak er zoveel mensen over dat het zo,n prachtig plekje is dat ik het wel "moest" gaan bezoeken ;-). Het is inderdaad ook een paradijsje hier. Geen auto,s en als je vervoer nodig hebt dan wordt je gebracht met paard/pony en wagen. Heb gister meteen een fiets gehuurd voor drie dagen( tien euro haha, kost geen drol hier). En ik word altijd zo blij als ik op mijn fietsie zit... Heerlijk.. alleen de wegen zijn zanderig, dus soms is het zand te mul om te kunnen fietsen. Vanochtend het hele eiland (9 kilometer) rondgefietst. En het zonnetje schijnt hier volop, joepie!! De bungalow waar ik in verblijf was wel even wennen, oeps gele vlekken op de lakens bahbah... Dus meteen rechtsomkeerd naar de receptie. Maar goed, ik zal het er helaas mee moeten doen ben ik bang want inmiddels hebben ze al twee keer mijn bed verschoond en alle lakens zien er smoezelig uit.... Vannacht op een handdoek gelegen, tja helaas vertoon ik wat eigenschappen van de prinses op de erwt haha.

Maar goed... even terug naar Bali want daar ben ik tenslotte ook bijna tien dagen geweest. Heb een paar dagen opgetrokken met Mady de taxichauffeur die me veel van het land heeft laten zien. Heeft me ook een huwelijksaanzoek gedaan, maar ik zei al tegen NicoJan dat ik niet trouw met mannen die geen wc papier gebruiken ;-). (ja ik lach er nu wel om, maar ik vind het echt brrrr) Maar goed, Mady heeft me veel laten zien van het land en heb daardoor ook veel over de bevolking kunnen horen en veel met mensen gesproken. Ik schrik toch telkens weer van de armoede hier. Na een jungletocht gelopen met Kede liet hij me zijn home zien. Het keukentje en de slaapkamer waar ze allemaal slapen... men... dan klaag ik over vlekken op mijn lakens. Moet me schamen... En zo lief van Kede dat hij me meenam naar zijn thuis en ik even een kijkje mocht nemen en kennismaken met zijn vader/moeder/grootvader/oom. Op facebook heb ik al geschreven dat zijn grootste droom was om meer geld te verdienen zodat hij zijn ouders een beter leven kon bieden. Vond het zo,n intelligente jongen ook en zoooo lief. Wel indruk gemaakt.

Verder bracht Mady me naar een tempel waar ik een soort van ceremonie heb gevolgd. Een zogeheten fresh up. Een ritueel zodat je weer geestelijk en lichamelijk schoon bent. Wel bijzonder dat ik er later achter kwam dat het op eerste pinksterdag was. Mady heeft me geholpen met alle stappen die ik moest nemen tijdens deze ceremonie. Was dan ook de enige buitenlander die meedeed. Een ervaring die ik nooit weer zal vergeten.

De natuur op Bali vind ik trouwens nog indrukwekkender dan in Australié. Echt een paradijsje. De bergen met de vulkanen en meren en daarnaast overal de rijstvelden waar de bevolking hard aan hetwerk is. Heb een aantal vrouwen ontmoet die rijst aan het oogsten waren. Wel lachen hoor. Tantes zijn het daar. Poeh.. moest erg mijn best doen om nog foto,s te kunnen maken. Vooral de oudere dames zijn erg pittig en alleen maar bezig met geld lijkt het. Maar goed.. uiteindelijk toch wat foto,s mogen maken en even meegewerkt met dorsen. Later ben ik weer naar ze teruggelopen om ze wat geld te brengen. Toen ze me aan zagen komen lopen met geld voor ieder werd er hard gelachen en geroepen. Dat vonden ze wel een mop en werd erg gewaardeerd.Soms word ik wel moe van al dat gepingel en afdingen... Maar goed, ik word er wel steeds beter in.Voel me soms wel een bitch dan ;-). Ach en soms geef ik ook juist wat meer om ze good luck te wensen. Hebben ze hier wel nodig. Voel me soms wel een rijke stinkerd dan ;-)


Wat ik ook een heel leuk voorval vond was mijn handlezing bij Ketut. ( die oude man uit Eat/pray and Love). Had van een jongen uit Java gehoord dat je Ketut kunt bezoeken in Ubud (waar ik overigens ook drie nachten heb geslapen). Hoge verwachtingen haha. Hele aardige oude man, maar er waren drie andere mensen voor me aan de beurt en bij alle drie vertelde hij vol overgave dezelfde dingen. Wel lachen hoor.. Ketut met zijn twee tanden... heel lief en eigenlijk ook een beetje een vies mannetje. Hij zat telkens met zijn vingens in zijn neus en pakte daarna weer mijn hand.. hmmm tja.. prinsesje ikke dus daarna goed mijn handen gewassen hihi. Een leuke ervaring overigens. En jahaaa ik heb foto,s van Ketut en mij. Lachen!!

In Sanur ook lekker aan het strand gelegen en mijn nagels laten doen door Adi. Zag er echt heel mooi uit. En als je wilt kun je iedere dag een massage laten doen voor weinig geld. Wel vervelend dat ze al beginnen te masseren voordat je hebt gezegd dat je het ook graag wilt. Ach nou ja, hoort er ook weer beetje bij hier al die mensen die spullen willen verkopen. Maar straks als ik weer in Australie ben zal ik dát niet missen. Weer gewoon overal een fixed price. En danook wel echt een fikse prijs dan haha. Niet te vergelijken Bali met Australie. Begrijp nog steeds niet hoe er zoveel backpackers kunnen overleven in Australie.. tis er zo ontzettend duur. Nog maar even genieten hier van de heerlijke fruitshakes... spotgoedkoop hier!!

Het weer is erg wisselend op Bali. In de bergen is het vaak mistig en regenachtig terwijl het dan aan het strand mooi weer is. Overigens ook niet alle dagen. Verbaas me erover dat ik zo goed tegen de hitte kan. Had ik niet gedacht. Zweet me vaak wel te pletter, misschien komthet daardoor.

Het enige waar ik af en toe van in de stress schiet is als mijn bankpasjes het zomaar ineens niet meer doen bij de atm en ik geen geld kan pinnen. pfff iedere keer weer spannend hoor als het dan toch weer gelukt is.

Na Gili Islands ga ik nog voor één dagje naar Kuta of Sanur ( nog even over denken) en dan vlieg ik vrijdag weer naar Australie.. Brisbane. En dan een week later landt Leonie daar. Wow wat gaat de tijd hard, nog even in mijn eentje reizen en dan samen verder. Af en toe schiet ik helemaal vol dat ik deze reis maak... en dat ik zoveeel fijne mensen al heb ontmoet.

En nu weer even een lekker shake halen haha... een eindje verderop... op mijn fietsie...

Jullie horen weer van me.
Een warme zonnige groet uit Gili Trawagnan!!

Lots of love,
Rita


  • 05 Juni 2012 - 09:15

    Jeanine:

    goh wat een geweldige ervaringen. Ik kan me voorstellen dat je er zelf soms van volschiet. Supergoed dat je zo op ontdekking gaat en zoveel leuks/bijzonders meemaakt. Wel bijzonder een huwelijksaanzoek :-) :-)
    In gedachten probeer ik met je mee te reizen......hihihi.... voor zover dat lukt met al jouw ondernemingen.
    Hey lieve zus, heel veel plezier nog... Ik denk aan je. Dikke kus, knuffel, knipoog, glimlach................
    xxxx

  • 05 Juni 2012 - 14:11

    Laurien:

    Ik lees elke keer weer met volle bewondering je verhalen. Wat maak je mooie/bijzondere/aparte dingen mee! Het is fijn om te lezen dat je er van geniet. Op de foto's zie je er ook prachtig mooi bruin uit hihi. Nog een dikke week en dan komt Leo al bij je, zoals je zelf ook zegt wat vliegt de tijd voorbij.

    Alvast heel erg veel plezier met ze 2tjes. Geniet ervan en voor je het weet ben je weer in het koude kikkerlandje!

    Liefs, Laurien

  • 05 Juni 2012 - 14:28

    Marian:

    Genieten van je verhalen en avonturen. Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Australie

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Samen met Leonie

05 Juni 2012

Bali en Gili Islands

23 Mei 2012

Kakadu Park

16 Mei 2012

How are you doing...

10 Mei 2012

Genieten... en soms even niet
Rita

Joepie! Drie maanden reizen door Australië... Wat een avontuur en wat een uitdaging. Best heel spannend zo in mijn eentje. Ik hoop dat ik veel leuke mensen ga ontmoeten en waanzinnig zal genieten van deze bijzondere maanden. Wil je weten waar ik ben en vind je het leuk om mijn ervaringen te lezen? Voel je welkom! Veel leesplezier en ook voor jou veel genietmomenten toegewenst in Nederland of waar jij ook maar verblijft! Liefs Rita

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 15510

Voorgaande reizen:

08 April 2012 - 09 Juli 2012

Australie

Landen bezocht: