Genieten... en soms even niet - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rita Mulder - WaarBenJij.nu Genieten... en soms even niet - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rita Mulder - WaarBenJij.nu

Genieten... en soms even niet

Door: ritamulder

Blijf op de hoogte en volg Rita

10 Mei 2012 | Australië, Cairns

Lieve allemaal,even weer tijd voor een nieuw verslag.

Heb inmiddels Port Macquiree achter me gelaten en ben daarna doorgereisd naar Byron Bay. Dat was een hele busrit van 7 uur. De busreizen zijn echter ook leuk omdat er onderweg veel te zien is. Het landschap is echt prachtig. Helemaal als de zon schijnt!In Port Macquiree was het weer heel wisselvallig. Iedereen snakte daar naar de zon, net als jullie in Nederland geloof ik:-).

Ik kom veel duitsers tegen in Australië. In zowel Port Macquiree als in Byron Bay lag ik op een kamer met alleen maar duitsers. Wel handig dat ik ook hun taal goed kan verstaan. Tegen mij spreken ze echter gewoon engels. Het is me al een paar keer overkomen dat men denkt dat ik uit Ierland kom. Wel grappig, want de mensen die ik uit Ierland heb ontmoet kon ik niet of moeilijk verstaan ;-) Maar goed...Het blijft leuk om de taal te oefenen...

In Byron Bay had ik een hostel geboekt waar ik s,avonds om half tien aankwam. En meteen had ik er geen goed gevoel bij. Ontzettend veel lawaai en op mijn kamer was het een ontzettende puinhoop. Kon echt geen plek vinden voor mijn koffer. Nadat ik me tussen al die troep had genesteld (de mensen waren overigens wel erg aardig) probeerde ik te skypen met NicoJan. Maar door de herrie kwam ik uiteindelijk in de douche terecht om me nog een beetje verstaanbaar te kunnen maken. Toen mijn bed in. Het werd echter een korte nachtrust omdat we al vroeg gewekt werden door een drilboor. En dan geen drilboor die kilometers ver te horen is, nee een drilboor die de eerste uren niet van plan is te verdwijnen en een plekje heeft veroverd onder je slaapkamer. Nou toen had ik het echt even hélemaal gehad.Ik ben letterlijk het hostel uitgevlucht en stond zonder dat ik nog had ontbeten om half negen op straat. Nou dan mezelf eerst maar even verwennen met een ontbijtje in het dorp en daarna op zoek naar een hostel waar ik beter op mijn plek zit.

En joepie... zomaar ineens kreeg ik een smsje van Luc dat hij dezelfde dag nog naar Byron Bay zou komen. Dat was echt een verrassing. Heb meteen een hostel geboekt voor ons tweeën (nu wel een prachtige plek overigens ;-))waar we uiteindelijk 5 dagen samen zijn gebleven.In Byron Bay heeft Luc een super mooi surfboard gekocht en een wetsuit, want het is een prachtige plek voor surfers. Zelf heb ik ook een paar pogingen gedaan en zit inmiddels onder de blauwe plekken, maar het enige wat ik nog kan is op de plank blijven liggen en een beetje peddelen. Moeillllijjjjjk hoor! Wel errug leuk om te proberen. De golven zijn waanzinnig hoog en het is al een kunst om er niet telkens in te verdwijnen.Daarnaast heeft dit dorp ook prachtige plekken om te wandelen. Heb in ieder geval weer gevoeld dat ik kuiten heb ;-).

Inmiddels is Luc achtergebleven in Byron Bay en ben ik doorgereisd naar Coolangatta waar ik één nachtje in een hostel heb vertoefd om vervolgens de volgende dag naar Cairns te vertrekken met het vliegtuig. In middels benik daar aangekomen en vind het waanzinnig mooi hier. De lagoon ligt dicht bij de zee en overal zie je palmbomen en veel groen. Het hostel is ook een paradijsje. Heb het maar getroffen hier.

Vandaag heb ik een excursie gedaan richting Frankland Island. Had gister nog gauw een lastminute geboekt en had zoveel zin om te gaan. Voor het eerst gesnorkeld en vervolgens onder leiding van een gids het onbewoonde eiland verkend. Wow... het was echt een prachtige dag. Helaas gaat het weer hier ook weer veranderen en moet mijn pluutje de komende dagen weer zijn werk doen...

Dit was het even weer voor nu.

Wens jullie veeeeeeel zonnige dagen toe!

Heel veel liefs van mij,
Rita

  • 11 Mei 2012 - 06:19

    Jeanine:

    Wat een geweldig verslag lieve zus, door de manier waarop je het schrijft komt er direct een glimlach op mijn gezicht en beleef ik het helemaal met je mee.
    Slaap lekker voor straks op je mooie nieuwe plekje.
    xxxxxxxxxxxxxxx

  • 11 Mei 2012 - 18:45

    Manon:

    Dag lievie,
    Wat maak je een mooie reis!! en wat zul je genoten hebben met Luc.
    Het is heerlijk om je verslagen te lezen en verheug me nu al om ze je persooonlijk te horen vertellen.
    Even een hele dikke knuffel xxxxx

  • 15 Mei 2012 - 14:53

    Mathilde:

    Lieve Rita,

    Ik kijk nu voor het eerst op je site en dat is wel erg leuk !
    Wat heb je het super, ben helemaal jaloers. Herinnert mij aan lang geleden, voel me dus erg oud nu.
    Ik zou zo meewillen, maar geniet maar lekker, dit ga je nooit meer vergeten !
    Leuk om je verslag te lezen, ik ga maar's wat vaker kijken en leef dan gewoon erg met je mee,
    alle liefs en geniet
    Mathilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Australie

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Samen met Leonie

05 Juni 2012

Bali en Gili Islands

23 Mei 2012

Kakadu Park

16 Mei 2012

How are you doing...

10 Mei 2012

Genieten... en soms even niet
Rita

Joepie! Drie maanden reizen door Australië... Wat een avontuur en wat een uitdaging. Best heel spannend zo in mijn eentje. Ik hoop dat ik veel leuke mensen ga ontmoeten en waanzinnig zal genieten van deze bijzondere maanden. Wil je weten waar ik ben en vind je het leuk om mijn ervaringen te lezen? Voel je welkom! Veel leesplezier en ook voor jou veel genietmomenten toegewenst in Nederland of waar jij ook maar verblijft! Liefs Rita

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 15515

Voorgaande reizen:

08 April 2012 - 09 Juli 2012

Australie

Landen bezocht: