Kakadu Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rita Mulder - WaarBenJij.nu Kakadu Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rita Mulder - WaarBenJij.nu

Kakadu Park

Door: ritamulder

Blijf op de hoogte en volg Rita

23 Mei 2012 | Australië, Darwin

Tjongejonge het is hier echt warm in Darwin. Vandaag was het 36 graden.. Tja klotsende oksels dus ;-)en niet te snel willen... Toch is de warmte goed vol te houden. Overal waar je binnen komt is airconditioning en ook op onze kamers is het lekker koel. Genieten hoor iedere dag verwelkomt te worden door de zon;-)

Afgelopen weekend het ik voor het eerst de zonsondergang gezien in Darwin samen met een engeltje (Stefanie) uit Zwitserland. Zoooo mooi! En ik blijf het bijzonder vinden hoe vriendelijk, aardig en lief al die backpackers zijn. Iedereen staat open en het maakt niet uit of je nu jong bent of oud. Heb ik even geluk ;-)

Maandag en dinsdag had ik een "reisje" geboekt naar Kakadupark. S,Morgen eerst uitchecken en om 7 uur s,morgens verzamelen voor het hostel. Erg leuk dat ook Nathalie en Vicky (roommates) zich hadden ingeschreven voor deze trip. We werden opgehaald met een jeep. Wat onwennig en lacherig gingen we tegenover elkaar zitten. Dit omdat er weinig ruimte was en we meteen al fysiek blotebenenkontakt met elkaar konden maken...;-)(lees sardientjes in een blikje). Gelukkig heb ik inmiddels geen last meer van claustrofobie anders waren het lange dagen geworden voor mij ;-). Maar door dit alles was de sfeer al snel ontspannen en hebben we veel gelachen. De eerste stop (na een uur) was bij een rivier waar opgewacht werden door een boot om krokodillen te spotten. Wow.... ze zien er van dichtbij toch wel heeeel indrukwekkend uit. Ook was het onder het genot van een kopje thee mogelijk om gewurgd te worden door een slang. Poeh.. wweer veel angsten te overwinnen tijdens deze trip ;-)

Daarna weer hup in de jeep verder naar het volgende punt in kakadupark. Maar eerst lekker lunchen in het park. Heerlijk! Daarna weer verder naar de volgende vieuw.. Onze guide was half aboriginal/half australiër. En dat was echt interessant omdat hij daardoor veel kon vertellen over de aboriginals. We hebben tekeningen gezien van ze en veel verhalen over ze gehoord. Verder die dag prachtige plekken bezocht. Daarna was het tijd om het kamp op te gaan zetten. Ieder was druk in de weer met het sprokkelen van hout en het opzetten van de tenten. En voor het eerst was het om ons heen stil... geen ratelende aircontioning of partyhoudende mensen... heerlijk! Veel vallende sterren gezien die nacht omdat de tent alleen voorzien was van een net waardoor we de hele nacht de sterren konden bewonderen. Waaanzinnig!! (hoop dat al mijn wensen uitkomen ;-))Verder weet ik inmiddels hoe je een didgeridoo kunt bespelen, maar heb nog veel oefening nodig ben ik bang. De foto,s zien er wel professioneel uit haha.

De volgende dag het kamp weer opgebroken (koud dat het was sn,nachts) en op naar de watervallen waar we eindelijk een douche konden nemen. De watervallen hier zijn prachtig en ontzettend mooi. Soms moet je er eerst wat klimwerk voor verrichten maar daar krijg je dan ook weer heel veel voor terug. En omdat ik de oudste was van het stel ben ik maar als eerste weer begonnen aan de tocht naar beneden. Kan die twintigers niet meer bijhouden helaas ;-(. S,middags wederom een heerlijke lunch en daarna vier uurtjes weer gezellig samen opgestapeld in de jeep terug naar het hostel. Gauw weer inchecken in het hostel, lekker douchen en hup mijn bed in.

Vandaag heb ik een wasje gedraaid en opgetrokken met Fabion en de beach bezocht in Darwin. Morgen ga ik met een paar meiden en met Fabion in de auto richting Litchfield een park bezoeken en zwemmen bij de watervallen. Nog twee dagen en dan zit het er weer op hier in Darwin en vlieg ik naar Bali.De tijd vliegt. Ik kijk er ook erg naar uit Leonie op te halen uit Brisbane zodat we samen kunnen genieten hier in Australië. Voor nu stop ik weer even. Jullie horen weer van me. Zal nog proberen of ik een paar foto,s kan downloaden. Gaat niet echt makkelijk op deze site. (ohofff... het ligt aan mij... dat zou ook best heeeel goed kunnen hihi)

Zwaai Zwaai!
liefs, Rita


  • 23 Mei 2012 - 14:05

    Erika:

    Wauw Rita; wat maak jij veel mee! Het is allemaal zo leuk om te lezen. Wat super om deze reis zo ook een beetje met Luc en Leonie te kunnen delen. Veel plezier!

  • 24 Mei 2012 - 07:02

    Jeanine:

    Hi lieverd,

    volop genieten hè? Wat een belevenissen zeg en wat een overwinningen, wat een vrijheid.
    Dikke kus van mij voor jou.

  • 31 Mei 2012 - 13:43

    Manon:

    Dag lievie,
    Oh, wat heb jij het mooi en wat zie je er ontzettend gelukkig (en prachtig) uit!
    Nog even en dan is Leonie er, geniet samen met je dochter.
    Heel veel liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Australie

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Samen met Leonie

05 Juni 2012

Bali en Gili Islands

23 Mei 2012

Kakadu Park

16 Mei 2012

How are you doing...

10 Mei 2012

Genieten... en soms even niet
Rita

Joepie! Drie maanden reizen door Australië... Wat een avontuur en wat een uitdaging. Best heel spannend zo in mijn eentje. Ik hoop dat ik veel leuke mensen ga ontmoeten en waanzinnig zal genieten van deze bijzondere maanden. Wil je weten waar ik ben en vind je het leuk om mijn ervaringen te lezen? Voel je welkom! Veel leesplezier en ook voor jou veel genietmomenten toegewenst in Nederland of waar jij ook maar verblijft! Liefs Rita

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 15514

Voorgaande reizen:

08 April 2012 - 09 Juli 2012

Australie

Landen bezocht: