How are you doing... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rita Mulder - WaarBenJij.nu How are you doing... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rita Mulder - WaarBenJij.nu

How are you doing...

Door: ritamulder

Blijf op de hoogte en volg Rita

16 Mei 2012 | Australië, Cairns

Lieve allemaal, (How are you doing?)

Ik zit inmiddels alweer bijna een week in Cairns. De temperatuur is hier heerlijk, telkens zo ongeveer rond de 28/30 graden. En de laatste twee dagen hebben we ook nog eens veel zon gehad. Lekker hoor om telkens in rokjes en korte broeken te kunnen lopen.(Ik maak jullie toch niet jaloers nu ;-)). Verder is het hostel waar ik nu zit erg mooi. Heb mezelf de afgelopen week een private room gegund. Heerlijk om ook even weer helemaal op mezelf te zijn. Afgelopen week heb ik daardoor niet zoveel mensen gesproken en me bewust ook een beetje teruggetrokken en dat was even heel fijn. Vanaf morgen zal dat waarschijnlijk weer anders zijn want dan vlieg ik naar Darwin en heb ik weer een gedeelde kamer met vijf anderen. Nu dus nog maar even volop genieten van de zee van ruimte die ik heb.

Heb de afgelopen dagen veel gedaan. Zaterdag benik met de local bus naar Kuranda vertrokken en heb daar eindelijk kangaroes (zwangere ;-)ik schrok er gewoon van toen ik ineens iets zag bewegen)gezien. Heel bijzonder, ze zijn heel tam en gewend aan mensen. De koala,s mocht je alleen knuffelen als je er mee op de foto wilde.. naja.. en dat kostte natuurlijk veel geld... Nou daar wacht ik dan nog maar even mee tot Leonie komt. Verder heb ik van dichtbij nog Cassowary,s (levensgrote gevaarlijke vogels) mogen bekijken. Heb dagen geoefend op de naam omdat ik het maar niet kon onthouden:-). Bij deze... cassowary,s....

Na dit alles aanschouwd te hebben zag ik dat je een wandeling door de rainforest kon maken van een uur. Wow... de jungle in... oppassen voor snakes...Gewéldig!! Onderweg kwam ik een hippievrouw tegen die op blote voeten door de jungle liep. (Jane??)En heel lief, ze bood me aan een foto van me te maken in de "jungle". Daarna flink doorgestapt, toch telkens angstig om me heen kijkende naar slangen, kwam ik bij een rivier uit. Ik zag een bordje met een waarschuwing voor krokodillen. Nou ja ik dacht: Maar gewoon op het pad blijven lopen Rita dan kan je niets gebeuren... Toch??;-). Een bijzondere ervaring.. en zo mooi!

De mensen die ik tegenkwam waren ook weer zo aardig. Soms zijn ze zo openhartig en vragen ze meteen naar je naam en waar je vandaan komt. Iets teruggetrokken en argwanend ben ik dan soms nog wel merk ik. Wel heel leuk vind ik het dat het hier de gewoonte is dat als je iemand tegenkomt je aan elkaar vraagt: "HOw are you doing". Wat me nog niet helemaal duidelijk is is of het danook de bedoeling/gewoonte is dat je diezelfde vraag terugstelt na hem eerst beantwoord te hebben... Worden wel hele lange rijen dan bij de kassa in de supermarkt ;-).

Na mijn avontuur in Kuranda had ik een excursie gepland naar de "Great Barrier Reef". Een "must do" ding vond ik. En wat trof ik het want het weer was ontzettend mooi. Strakblauwe lucht alleen veel wind waardoor de golven erg hoog waren. Gelukkig heb ik geen last van zeeziekte en kon ik volop genieten van de tocht (2uur heen en 2 uur terug). Daar aangekomen kreeg je de gelegenheid om te snorkelen. Wat een ervaring. Prachtig koraal,felgekleurde vissen in blauw/aqua water... genoten in mijn wetsuit pak. Die moest je aan i.v.m hapgrage vissen die levensgevaarlijk blijken te zijn. Een hele fijne dag met ook weer leuke reisgenoten!

Gisteren ben ik naar een dokter geweest om een paar inentingen te halen. Wil graag namelijk straks nadat ik in Darwin ben geweest nog doorreizen naar Bali en daar heb ik nog vaccinaties voor nodig. Het is maar twee en een half uur vliegen van Darwin naar Bali dus dat kan ik echt niet laten schieten ;-). De medische hulp in Australië is echt heel goed. Je kunt ook zo een medisch centrum binnen lopen en een afspraak maken voor een consult. Vind het reuze spannend om 25 mei naar Bali te vliegen. Het is toch een heel ander land en een andere cultuur. Ben al een beetje bezig met de voorbereidingen...

Morgen vlieg ik naar Darwin, het land van Crocidile Dundee. Daar blijf ik een week. Mijn koffer weer opnieuw ingepakt. Het blijft telkens een kunst om onder de 20 kilo te blijven bij het inchecken. Heb gister een flinke schoonmaak gehouden en wat dingen weggegooid. 20 kilo is maar errrggg weinig hoor voor drie maanden backpacken... Of komt dat omdat ik een vrouw ben :-).

Nou dat is het even weer voor nu.Vind je het leuker om vaker iets te horen dan kun je me ook vinden op facebook... met regelmatig een foto. Hoop ook weer van jullie te horen. Via facebook, mail of sms... Dank ook voor alle reakties die ik telkens krijg!

Hele dikke knuf van mij,
Rita




  • 16 Mei 2012 - 08:35

    Jolanda:

    Zie het helemaal voor me, die rijen in de supermarkt, (en bij de bank, station, medische centra, op straat, ....) :-)

  • 16 Mei 2012 - 10:45

    Jan Mulder:

    we vinden het erg fijn te horen dat je het geweldig naar je zin hebt. Geniet met volle teugen! gr.oom jan en tante erna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Australie

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Samen met Leonie

05 Juni 2012

Bali en Gili Islands

23 Mei 2012

Kakadu Park

16 Mei 2012

How are you doing...

10 Mei 2012

Genieten... en soms even niet
Rita

Joepie! Drie maanden reizen door Australië... Wat een avontuur en wat een uitdaging. Best heel spannend zo in mijn eentje. Ik hoop dat ik veel leuke mensen ga ontmoeten en waanzinnig zal genieten van deze bijzondere maanden. Wil je weten waar ik ben en vind je het leuk om mijn ervaringen te lezen? Voel je welkom! Veel leesplezier en ook voor jou veel genietmomenten toegewenst in Nederland of waar jij ook maar verblijft! Liefs Rita

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 15517

Voorgaande reizen:

08 April 2012 - 09 Juli 2012

Australie

Landen bezocht: