Dolfijnen? Waaaarrrr..... - Reisverslag uit Forster, Australië van Rita Mulder - WaarBenJij.nu Dolfijnen? Waaaarrrr..... - Reisverslag uit Forster, Australië van Rita Mulder - WaarBenJij.nu

Dolfijnen? Waaaarrrr.....

Door: ritamulder

Blijf op de hoogte en volg Rita

26 April 2012 | Australië, Forster

Hallo lievies, heb even een plek gevonden waar ik kan internetten dus hier ben ik weer ;-). Op dit moment zit in Forster. Een prachtig plekje wederom aan de kust waar veel oude mensen wonen dus ik voel me hier aardig thuis ;-). Ik zit in een appartement all by my own.. dat is wel even fijn. En lachen... het kost me maar 25 dollar per nacht. Bof ik even.

Afgelopen maandag heb ik wederom geprobeerd om een auto te huren, maar ook dit keer waren ze niet erg gecharmeerd van mijn credit/debitcard. In de stromende regen weer richting hostel om een bus te boeken. Anna(de vrouw van het hostel) was zoooo lief, ze wilde zelfs haar creditcard wel uitlenen zodat ik alsnog een auto kon huren. Maar goed,dat gaat natuurlijk niet en uiteindelijk heeft ze me geholpen met het reserveren van een hostel en een bus. Erruug lief allemaal. En de bus is eigenlijk ook best wel comfortabel en veel goedkoper ook. Dat is dan weer het positieve aan het verhaal;-).

In New Castle heb ik veel manlijke backpackers ontmoet. Allemaal aan het werk daar en dan verblijven ze voor een tijdje in hetzelfde hostel. Ze komen overal vandaan... Wales, Schotland, Frankrijk, Canada, Western Australië enz. Vind het erg leuk om gesprekken te hebben met andere backpackers, dat maakt me blij. Hele gesprekken hebben we gevoerd. Werd nog uitgenodigd voor een dineetje omdat A. zo blij was dat ik hem weer een eind op weg had geholpen. NOuhou... en dat in het engels... wow, ikke blij hihi.

In Forster kwam ik een jongen van 24 tegen, een echte robinson. Vuurtjes stoken op het strand met vuurstenen, drie dagen kamperen op een verlaat stukje strand en liftend zijn reis verder trekkend. En een klestmajoor... manmanman, s,morgens begon hij gelijk al te tetteren, ik had mijn ogen nog amper open en mijn herriestoppers nog in;-). Heb van hem genoten.

En morgen vertrek ik... mét de bus;-)... richting Port Macquire. Hoop dat ik daar dan eindelijk dolfijnen, kangaroes en koala,s kan zien. Heb hier wel goed rondgeneusd, maar ze niet kunnen ontdekken. Jammer hoor ;-(. Maarrrr... mijn vakantie is nog niet om tenslotte. De omgeving is wederom prachtig hier en het weer heel wisselvallig. Vandaag en gister echter genoten van een stralendblauwe lucht en dan is het water immens blauw/groen. Zo prachtig!! Komend weekend hoop ik weer internet te hebben. Heb afgelopen week ook niet kunnen skypen en dat vond ik wel jammer. Aan de andere kant even zonder internet heeft ook echt z,n voordelen.

Lieve lezers, hoop dat het ook goed gaat met jullie. Ik check ook regelmatig mijn email hoor;-). Voor eventuele verhalen van jullie kant. Dahaag. Veel liefs Ik

  • 26 April 2012 - 06:33

    Wilfried:

    Hi Rita,

    Leuk weer van je te lezen! Ben benieuwd of je nog een autootje gaat rijden, gelukkig kan je ook goed zonder, ontmoet je denk ik ook meer mensen. Succes met de speurtocht naar de dolfijnen!

  • 28 April 2012 - 09:23

    Hans Van Der Waal:

    Hoi backpacker.

    Na alle drukte en gepraat ben je kennelijk wel eventjes toe aan de stilte van de natuur en de therapeutische of iniedergeval de rustgevende uitstraling van een paar dolfijnen. Afkicken van de herriestoppers. Wat een enorme mooie foto's trouwens. Ben nog steeds erg jalours op je moedige avontuur, maar gun het je van harte. Doe 't kalm aan. Geniet van alle contacten en die prachtige natuur daar.

    Liefs en knuffel,

    Hans

  • 29 April 2012 - 16:22

    Adaya:

    Hoi lieve Rita,
    Leuk dat je het daar zo naar je zin hebt!
    Hoop dat je nog dolfijnen, kangaroes en koala's gaat zien.
    Knuf Adaya

  • 08 Mei 2012 - 09:17

    Ben:

    Hooi Rita!

    Wat leuk om je verhalen te lezen, doet me weer helemaal denken aan mijn tijd daar!

    Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Forster

Australie

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Samen met Leonie

05 Juni 2012

Bali en Gili Islands

23 Mei 2012

Kakadu Park

16 Mei 2012

How are you doing...

10 Mei 2012

Genieten... en soms even niet
Rita

Joepie! Drie maanden reizen door Australië... Wat een avontuur en wat een uitdaging. Best heel spannend zo in mijn eentje. Ik hoop dat ik veel leuke mensen ga ontmoeten en waanzinnig zal genieten van deze bijzondere maanden. Wil je weten waar ik ben en vind je het leuk om mijn ervaringen te lezen? Voel je welkom! Veel leesplezier en ook voor jou veel genietmomenten toegewenst in Nederland of waar jij ook maar verblijft! Liefs Rita

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 15511

Voorgaande reizen:

08 April 2012 - 09 Juli 2012

Australie

Landen bezocht: