Geland in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rita Mulder - WaarBenJij.nu Geland in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rita Mulder - WaarBenJij.nu

Geland in Sydney

Door: ritamulder

Blijf op de hoogte en volg Rita

10 April 2012 | Australië, Sydney

Inmiddels zit ik met een lekker kopje cup a soup bij te komen van de 27 uur durende reis naar Sydney. Het voelt allemaal nog een beetje onwerkelijk hier in mijn eentje. Heb net al een klein ommetje gemaakt en wat boodschappen gedaan,maar de omgeving is natuurlijk onbekend. Ook wel even wennen aan de tijd. Het tijdsverschil is 8 uur. Ik heb mijn horloge met nederlandse tijd ingesteld en mijn tel staat op de Australische tijd. Heel handig, hoef ik niet telkens terug te rekenen hoe laat het bij jullie is. ;-) Ben benieuwd of ik nog last ga krijgen van een jetlag of dat ik snel in het ritme kom. Ik heb een goeie reis achter de rug. Ben op schiphol uitgezwaaid door vriendlief, dochterlief, zusterlief en nichtlief. Daar nog gauw even wat foto,s gemaakt en dikke knuffels uitgedeeld en het avontuur kon beginnen. In het vliegtuig wer ik verrast met twee lege stoelen naast me;-). Helaas konden de leuningen niet omhoog en heb ik me in verschillende bochten moeten wringen om toch optimaal gebruik te kunnen maken van alle ruimte ( Oh ik ben zo lenig ;-)) Aan de andere kant van mij zaten twee gezinnen met kleine kinderen. Er werd heel wat afgehosd in het vliegtuig om de kids in slaap te krijgen. En zooooo zielig.... lagen ze eindelijk lekker in hun bedje moesten ze er vervolgens weer uitgeplukt worden vanwege turbulentie en in de gordel gezet bij hun moeder. Heerlijk hoor om me geen zorgen te maken over krijsende kinderen. Mijn herriestoppers hebben weer goed hun werk gedaan ,haha. Handig die dingen. Na een vlucht van 12 uur en een perfecte landing in Singapore ging de reis na een tussenstop van 4 uur weer verder. Maarrr... eerst door de douane. Wopw.... dat was even lichtelijk stressen. Wie heeft het eerst alle spulletjes in de bakken gelegd en kan vervolgens bijna geheel uitgekleed gefouileerd worden. En ja hoor, joepie, ik mocht deze ronde niet 1 keer maar 2 keer maken. omdat ik nadien weer naar het toilet moest en deze niet bereikbaar was in de gate. Na een vertraging van anderhalf uur konden we eindelijk het vliegtuig in. En weer bleef de stoel naast mij vrij. Wat ben ik toch een bofferd ;-). Heerlijk hoor die extra ruimte. Vanmorgen zijn we om 6.37 geland. We werden verrast en overweldigd door een geelgouden regen opkomende zon. Prachtig! De taxi bracht mij vervolgens naar het backpackershostel waar ik een paar dagen gereserveerd had voor een kamer. Helaas waren er geen bedden vrij voor deze dag. Hoe kon dat nu, daar had ik namelijk afgelopen weekend noguitgebreid contact over gehad via de mail. Lichtelijk geirriteerd heb ik vervolgens geboekt in een hotel ernaast. Ik snakte namelijk naar een bed na bijna 24 uur niet geslapen te hebben. Begrijp nog steeds niet hoe mensen rechtop kunnen slapen. Nu lekker bijkomen en de komende week Sydney verkennen. Het waait hier overigens behoorlijk. Ben blij met mijn warme jas, want echt warm was het niet vandaag. Ben nieuwsgierig wat de komende maanden me gaan brengen. Morgen de Opera House en Harbour Bridge maar eens bezoeken. Kan ik vanaf mijn hostel lopend doen. Prachtige locatie in het centrum. Maar nu eerst maar eens een lange nacht heerlijk slapen. Welterusten allemaal;-)

  • 10 April 2012 - 08:30

    Leonie:

    Hoi lieve mam, wat ontzettend leuk dat je al zo snel een reisverslag hebt geplaatst. Daar zitten wij natuurlijk allemaal met smacht op te wachten! Fijn dat je nu een plekje hebt waar je even lekker kunt bijkomen van de lange reis. Vreemd dat er in dat andere hostel geen plek voor je was, dat had je nou juist zo goed geregeld... Nou ja nu lekker een cup a soupje en dan straks lekker slapen. Dikke knuffel van mij!

  • 10 April 2012 - 08:44

    Jeanine:

    Fijn om al een reisverslag van je te lezen. Voelt zo lekker dichtbij. Doe ik nu zelfs even op mijn werk tussendoor.
    Wij houden mama op de hoogte van al je reisverslagen. Lekker voorlezen ga ik met leuke stemnuances..... Zo lang geleden dat ik voorgelezen heb. :-) . Hey lieverd, slaap lekker en droom zacht.....

  • 10 April 2012 - 09:18

    Thitia:

    Heeyyy lievie,
    Heerlijk om te lezen hoe je reis is vergaan..
    Je bent geregeld even door mijn gedachten gegaan.
    Geniet maar lekker van je bedje en slaap maar flin k bij..en dan gaat het avontuur fit beginnen. XXThitia

  • 10 April 2012 - 09:45

    Gerda:

    Hallo Rita.
    Fijn dat je goed aangekomen bent.
    Geniet van alle leuke mooie dingen die je ziet. Groetjes uit een koud, regenachtig Dedemsvaart

  • 10 April 2012 - 11:45

    Marian:

    Klinkt goed allemaal, je hebt de reis goed doorstaan zeg! Poeh wat een eind. Leuk dat je direct even een verslag hebt geschreven.
    Op naar je volgende avonturen!

  • 10 April 2012 - 14:15

    Erika:

    Fiijn dat je goed aangekomen bent. Veel plezier, geniet van alles!

  • 10 April 2012 - 17:06

    Mam:

    Ik ben net bij Marian en heb het gelezen. Heel fijn om zoveel van je te horen. Je zult wel lekker liggen te slapen. Maar je zussen houden me allemaal goed op de hoogte en dat is heel mooi.
    Lieve groetjes van mam

  • 10 April 2012 - 17:23

    Marian En Mam:

    We hebben ook nog even fotos gekeken van je afscheid op schiphol. Leonie had deze naar Nikki gestuurd. Het waren allemaal vrolijke gezichten.
    Daar hebben we ook weer erg van genoten.
    Kus

  • 10 April 2012 - 21:52

    Marianne:

    Hey Mate!! Lieve Rita, gelukkig ben je goed aangekomen , wat een lange reis zeg!! Ik kruip er nu net in( beetje laat; oeps!!) sta jij bijna op dan of zit je nu in de middag?? Ik zal me er op een ander tujdstip in verdiepen! Geniet van al je bezienswaardigheden. Veel plezier en ik volg je op de voet vanuit druilerig nederland. Dikke x van Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Samen met Leonie

05 Juni 2012

Bali en Gili Islands

23 Mei 2012

Kakadu Park

16 Mei 2012

How are you doing...

10 Mei 2012

Genieten... en soms even niet
Rita

Joepie! Drie maanden reizen door Australië... Wat een avontuur en wat een uitdaging. Best heel spannend zo in mijn eentje. Ik hoop dat ik veel leuke mensen ga ontmoeten en waanzinnig zal genieten van deze bijzondere maanden. Wil je weten waar ik ben en vind je het leuk om mijn ervaringen te lezen? Voel je welkom! Veel leesplezier en ook voor jou veel genietmomenten toegewenst in Nederland of waar jij ook maar verblijft! Liefs Rita

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 15524

Voorgaande reizen:

08 April 2012 - 09 Juli 2012

Australie

Landen bezocht: