Zwerver ;-) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rita Mulder - WaarBenJij.nu Zwerver ;-) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rita Mulder - WaarBenJij.nu

Zwerver ;-)

Door: ritamulder

Blijf op de hoogte en volg Rita

11 April 2012 | Australië, Sydney

Zo daar ben ik alweer. Niet dat ik nu iedere dag een verslag ga schrijven ;-), maar vandaag heb ik weer even zin van me te laten horen. Inmiddels ben ik in het geboekte hostel aangekomen. Helaas kon ik vanmiddag pas inchecken en voor mij bagage was geen plek dus ik was gedwongen met koffer en al een paar uurtjes in Sydney door te brengen. Ben uiteindelijk op een bankje in het park dichtbij beland. Heb lekker een tijdje gelegen op het bankje met koffer en al naast me. Voelde me net een zwerver... maar dan wel een rijke zwerver ;-). En daar op dat bankje in mijn eentje, voelde ik me ineens zó vrij. Alle spullen bij de hand en ik kan gaan en staan waar ik wil. Dat voelde heel bijzonder.

Vanmiddag na het inchecken ben ik, weer met jas aan... brrr, de stad verder gaan verkennen. En jahaaaa.... uiteindelijk kwam ik uit bij The OPera House en The Harbourbridge... práchtig! Heb genoten van dit prachtige uitzicht. Heel herkenbaar ook van de foto's van Luc, maar nu sta ik er zelf ;-). Jullie voelen overigens helemaal niet ver weg. Dat is ook een aparte gewaarwording, terwijl ik toch aan de andere kant van de wereld vertoef. Vind het nog wel lastig om de taal hier te verstaan. De Australiërs hebben een apart accent en gebruiken regelmatig woorden die ik niet ken. Kan me zelf goed verstaanbaar maken, maar het verstaan zelf vind ik nog weleens lastig. Ik kijk ze dan maar met een paar glazige ogen aan hopende dat ze het nóg een keer voor me willen herhalen. Maar ja... na een paar keer herhaald te hebben en het nog niet te hebben verstaan knik ik maar braaf ja... Ohh oké I see ;-). Grrrrr. De receptioniste is een nederlandse backpacker en die herkende zich in mijn verhaal. Wel fijn om even een Nederlander tegen te komen. Ze was de eerste.

Zit nu op mijn privé kamer en als ik de gang op loop kom ik uit bij de w.c en douches. In het hostel kun je ook gebruik maken van de keuken (magnetron, electrische pitjes, bestek borden etc) Heel handig. En er staan drie wasmachines. Nou ja die heb ik niet nodig denk ik...mmmm negen onderbroeken mee... negen weken onderweg voordat Leonie komt. Moet lukken ;-).

Morgen ga ik met de bus naar Bondi Beach. Het schijnt dat daar een prachtige route is die je kunt lopen. Ik hoop op mooi weer en oor straks weer een goeie nachtrust.

En oh ja.... mijn vriendinnetje is vandaag jarig! Lang Zal Thitia leven... in de gloria.. hiep hiep hiep hoeraaaaaaaaaaaa 40!!!

Dikke knuf uit Australie"! XXX

  • 11 April 2012 - 13:24

    Marianne:

    Hé Rita,

    Heb je geen whipp expres bij je? Kun je je onderbroek fijn elke avond door een sopje doen!!wat apart dat je zo ver weg bent joh! Echt raar!! Maar hoe leuk! En dan echt Sydney bekijken en erin rond lopen. Bij Australië denk ik toch niet meteen aan het stedelijke gebied, meer aan de grote vlakten en de walibis enzo. Nou veel plezier weer hè! Dikke knuffel van mij!! Xx

  • 11 April 2012 - 13:54

    Benita Beukema:

    Hoi Rita,

    Wat grappig, Jelmer is net een week terug, en nou zit jij in Australië.
    Geniet er maar van, en ik ga je volgen.

  • 11 April 2012 - 15:42

    Saskia (Neck):

    Ik vind het zo geweldig wat je doet!! Jij helemaal daar! Ik blijf je volgen en lees je verhaaltjes vol interesse!! lyxx

  • 11 April 2012 - 16:18

    Jolanda:

    Ha riet, Zie helemaal voor me hoe je glazig staat te kijken wanneer je iets niet begrijpt. Nog een week of twee, en je knauwt vast lekker mee. Hoezo engels leren: australisch! dag lieve zus, enjoy!

  • 11 April 2012 - 16:38

    Manon:

    Ha lieve vriendin, wat is het léuk om je verhalen te lezen. Ik krijg ook de kriebels, lijkt me heerlijk en spannend tegelijk om in zo'n vrijheid te leven.
    Fijn om je te kunnen volgen.
    Geniet! Liefs x

  • 11 April 2012 - 19:18

    Andrea:

    Wauw Rita, één dag weg en nu al een zwerver ;) Super veel plezier!!

    Groetjes Andrea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Samen met Leonie

05 Juni 2012

Bali en Gili Islands

23 Mei 2012

Kakadu Park

16 Mei 2012

How are you doing...

10 Mei 2012

Genieten... en soms even niet
Rita

Joepie! Drie maanden reizen door Australië... Wat een avontuur en wat een uitdaging. Best heel spannend zo in mijn eentje. Ik hoop dat ik veel leuke mensen ga ontmoeten en waanzinnig zal genieten van deze bijzondere maanden. Wil je weten waar ik ben en vind je het leuk om mijn ervaringen te lezen? Voel je welkom! Veel leesplezier en ook voor jou veel genietmomenten toegewenst in Nederland of waar jij ook maar verblijft! Liefs Rita

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 15524

Voorgaande reizen:

08 April 2012 - 09 Juli 2012

Australie

Landen bezocht: