Veel lieve en vriendelijke mensen ontmoet - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rita Mulder - WaarBenJij.nu Veel lieve en vriendelijke mensen ontmoet - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rita Mulder - WaarBenJij.nu

Veel lieve en vriendelijke mensen ontmoet

Door: ritamulder

Blijf op de hoogte en volg Rita

17 April 2012 | Australië, Sydney

Zo daar ben ik even weer. Heb een paar bijzondere dagen achter de rug. Zondag ben ik naar het vliegveld vertrokken om mijn auto op te halen. Dat was nog een hele trip. Allereerst was het lastig om de automaatschappij te vinden waar ik mijn auto gehuurd had, maar hele lieve mensen hebben mij er uiteindelijk heen gebracht. Zonder veel moeite en met veel plezier helpen ze je hier. Mijn hart ging er helemaal van open.

Uiteindelijk aangekomen bij het autoverhuurbedrijf werd mijn creditcard niet geaccepteerd. Dat was even een tegenvaller. En nu...tja ook al ga ik op mijn kop staan, die auto gaat het hem hierniet worden. Dan maar weer terug naar het vliegveld en kijken of avis of europcar wel gecharmeerd zijn van mijn creditcard ;-). Dus met de shuttle bus weer terug richting vliegveld. Daar aangekomen werd ik vriendelijk te woord gestaan door avis en europcar, maar werd wel het dubbele gerekend voor het huren van een auto. Dat werd me toch echt te gek. Dan eerst maar reizen met de trein en via internet op zoek naar een goedkopere oplossing.

Nu had ik ook mooi nog even de tijd om even bij Ruth(tante van Esther)langs te gaan.Kon ik meteen uitzoeken hoe het treinverkeer hier werkt. Een heel gepuzzel, maar ook hier werd ik weer vriendelijk te hulp geschoten door verschillende mensen. Deze dag kon ik sowieso mijn engels behoorlijk ophalen. Heb veel lieve mensen gesproken, werd er helemaal blij van. Ook Ruth was heel gastvrij. Helemaal onder de indruk was ik van de plek waar ze woont.Heuvelachtig, veel groen, prachtige vogels, echt een bijzondere plek om te wonen. Ruth had haar vriendin Nell (die oorspronkelijk ook uit Nederland komt) ook uitgenodigd. Heel bijzonder hoe blij ze zijn dat je er bent. Na een paar uurtjes gekletst te hebben, onder het genot van een heerlijke apple pie met een flinke dot slagroom, heeft Ruth me weer op de trein gezet richting Katoomba.

Na een reis van twee uur kwam ik aan in Katoomba en werd weer ik wederom weer heel vriendlijke ontvangen in het hostel.Was wel moe geworden van het gesjouw met mijn koffer en ook van al het gepuzzel en geregel van deze dag en viel als een blok in slaap.

Gister heb ik de Blue Mountains bezocht en de watervallen van Katoomba. De omgeving is ontzettend mooi en eindelijk heerlijk rustig ;-) Ze hebben helaas deze week veel regen voorspeld. Het schijnt hier de afgelopen zomer ook veel geregend te hebben. Ruth zei dat ik geboft had de afgelopen week met het prachtige weer. Hmmm..... de zonnebrand kan even de koffer weer in geloof ik.. jammer.

Vandaag blijf ik lekker in het hostel. Beetje lezen, internetten, uitrusten en miijmeren...Morgen heb ik weer een hele reis voor de boeg want dan reis ik door naar New Castle.

Welterusten, tot morgenvroeg, goeienacht, slaap lekker!

Veel liefs en dikke knuf,
Ikke


  • 17 April 2012 - 07:16

    Jeanine:

    :-) :-)

    Dapper hoor allemaal. Je leert wel heel veel zo hè. Waarschijnlijk zal je dit vaak een kick/goed gevoel geven....
    Hopelijk wordt het weer uiteindelijk toch beter, maakt ook veel uit in hoe je alles dan beleefd hè. Heb je een lekkere dag gehad vandaag? Lekker niks gedaan?
    Weet je wat best verwarrend is: boven aan jouw reisverslag staat de tijd 16.15 uur. De binnenkomst van jouw mail bij mij is 2.12 uur, dat betekent dat het bij jouw ochtend was, zo 10.00 uur. Dat klopt volgens mij ook met wat en hoe je schrijft in je verslag. 16.15 uur kan ik niet terughalen in jouw en mijn tijd.....
    Ben ik nu zo warrig of hebben er meer last van.....misschien mijn leeftijd die op begint te spelen....?
    Wil jij eens de volgende keer aan het begin van jouw verslag jouw tijd invullen? Eens kijken of ik het dan snap.
    Hey veel plezier in New Castle morgen en slaap lekker voor straks.......:-)
    liefs Jeanine

  • 17 April 2012 - 20:03

    Marianne:

    Hai Rita, wat ben je toch een positief mensen. Je had ook boos kunnen zijn om het hele auto fiasco of in elk geval aangedaan! Nee hoor Rita reist gewoon verder met de trein!! Go girl!! Zo ontmoet je wel weer meer mensen natuurlijk. Even een update over schoonebeek; gisteren en vanmorgen in het landelijke nieuws vanwege een groot gaslek. Mijn zusje met hele gezin plus volledige buurt geëvacueerd terwijl mijn man verkleed al brandweerman hun huizen redde . Dit nieuws uit je late jeugddorp wilde ik je niet onthouden!!

    Lieve schat, geniet van alles wat je doet; en hoe heerlijk kan een dagje rustig bijkomen zijn!!! Leuk ook dat Luc nu kan werken trouwens. Dat ging zijn verblijf toch verlengen?? Of heb ik dat verkeerd opgeslagen in mijn hersenpan??

    Lieve Riet, HAVE FUN!!!
    Liefs van Marianne

  • 18 April 2012 - 10:26

    Jolanda:

    Prachtige foto's!

    O, en je mag je soms ook wel rot voelen hoor. Gaat vanzelf weer over, meestal. Dat is het leven ook, toch?

  • 18 April 2012 - 10:56

    Leonie:

    Mam, wat een heerlijke foto's! Ziet er prachtig uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Samen met Leonie

05 Juni 2012

Bali en Gili Islands

23 Mei 2012

Kakadu Park

16 Mei 2012

How are you doing...

10 Mei 2012

Genieten... en soms even niet
Rita

Joepie! Drie maanden reizen door Australië... Wat een avontuur en wat een uitdaging. Best heel spannend zo in mijn eentje. Ik hoop dat ik veel leuke mensen ga ontmoeten en waanzinnig zal genieten van deze bijzondere maanden. Wil je weten waar ik ben en vind je het leuk om mijn ervaringen te lezen? Voel je welkom! Veel leesplezier en ook voor jou veel genietmomenten toegewenst in Nederland of waar jij ook maar verblijft! Liefs Rita

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 15518

Voorgaande reizen:

08 April 2012 - 09 Juli 2012

Australie

Landen bezocht: